Gurme Haber

Bize Göre Eskişehir, Bize Göre Konya

Geçtiğimiz haftalarda yine çok sevdiğimiz bir ekiple yollardaydık. Daha önce Gaziantep ve İzmir’in altını üstüne getirdiğimiz dostlarımızla Cumartesi sabahın erken saatlerinde önce Konya’ya uçmak üzere yola koyulduk. Hadi gelin kısa kısa bu iki şehirde neler gördük, neler yedik bir bakalım.

#BizeGöreKonya

Konya demek Mevlevilik demek, Mevlana demek, elbet Mevlana Türbesini ziyaret ettik. Hızlıca Arkeoloji Müzesini ve Japon Kyoto Parkı’nı gezdik. Ve acıktık.

1- Kahvaltı İçin Lokmahane, Konya

lokmahane

Burada özellikle, küflü peyniri, haşhaş ezmesi ve peynirli pideyi pek beğendik. Sırf bu kahvaltı için bile hafta sonu Konya’ya kaçılır.

2- Havzan Etli Ekmek, Konya

Etli ekmeksiz Konya gezisi düşünülemezdi. Ekibimizin tercihi Meram Havzan Etli Ekmek oldu. Açlıktan kendimizden geçercesine yedik.

havzan_etli_ekmek_konya

3- Novotel, Konya

Bu buluşmalarımız en sıcak ev sahipliğini her zaman Accor yapıyor. Türkiye çapındaki 11 otelinin biri de Konya’daydı ve ilk akşamımızda bizi tüm yönetim ekibi güzel bir kokteyl ile ağırladı.

novotel_konya

#BizeGöreEskişehir

4-İbis Otel, Eskişehir

Konya’dan pazar sabahı erken saatte trenle ayrıldıktan sonra kahvaltıda kendimizi bu sefer başka bir Accor grubu oteli İbis Otel Eskişehir’de kahvaltıda bulduk.

ibis-hotel-eskisehir-kahvalti

5- Papağan Çi Börek, Eskişehir

Konya etli ekmeksiz olmazsa Eskişehir de Çiböreksiz olmazdı. Tıka basa yaptığımız Pazar Kahvaltısının üstüne yine de böreğimizi yemeden dönmedik.

cigborek_papagan

6- Ciğerci Ahmet, Odunpazarı

Eskişehir gibi bir Orta Anadolu şehrinden beklenmeyecek kadar başarılı bir kebapçıda bulduk kendimizi. Ciğerci Ahmet’e mutlaka uğrayın. Lahmacunu da 10 numero. Ciğer sevmeyenlere, kuzu şiş ve Harran usülü tavuk da yapıyorlar. Çok başarılı.

cigerci_ahmet_eskisehir

(Ortadaki boş tabağı neyin dolduracağı çok açık değil mi:) )

7- Amcabey Künefe, Eskişehir

Kebap üstüne yakışan en güzel şey şüphesiz bir künefedir. Eskişehir’de de künefe denince akla Amcabey gelir. Deneyiniz, hak vereceksiniz.

kunefe_eskisehir

Yıllar içinde adeta bir Avrupa kentine dönüşen Eskişehir’i çok sevdik. Bu kısacık tur yetmedi, ilk fırsatta tekrar geleceğiz diye sözleşip, akşam trenine atlayıp 2,5 saatte kendimizi İstanbul’da bulduk. Bu keyifli hafta sonunu programlayan tüm Accor ekibine kocaman teşekkür etmeden geçmeyelim.

Konya, Eskişehir, İzmir ve Gaziantep gezilerimizi #accordingtous etiketinden izleyebilirsiniz.

Dobra Gül

Gittiği yerler kim olduğunu bilmez. Dobra dobra yazar. 7 kuşak Bolu Mengen'li. Sevdiğini çok sever, sevmediğinin üstünü çizer. Dikkat! Gerçek gurme! Mekanların korkulu rüyası.