Harbiyiyorum Almanak

salih-seckin-sevinc-harbiyiyorum-com-kitap-lansman-partisi
Salih Seçkin Sevinç Röportaj Verirken…(Mayıs, 2016)

2009 Ağustos ayında Gaziantep gezimiz sonrasında kuvvetli bir his ile dışarıda yediğimiz yerleri yazmaya başladık. Köşe bucak dolaşırken yılların getirdiği birikimle sürekli gittiğimiz, lezzetine aşina olduğumuz ya da lezzetine aşina olacağımıza ikna edildiğimiz yerlerin bir arada olması fikri cezbetti bizi. Zaten ilk yazımızı da bunun üzerine yazdık. Neden Harbi Yiyorum İçiyorum?

Sonrasında bakınız olaylar gelişti;

(2010)
Türkiye’deki ilk yeme-içme kültürü bloglarından biri olan Harbiyiyorum.com’u daha birinci yılı dolmadan Sabah Gazetesi’nden Ahmet Örs “En İyi Yemek Blogları” arasında gösterdi. Aynı yıl harbiyiyorum.blogspot.com uzantılı adresimizi bağımsız bir sunucu altında, WordPress altyapısı ile kullanmaya başladık.

(2011)
İkinci yılımızda Hürriyet Gazetesi’nden Savaş Özbey bizimle tam sayfa röportaj yaptı. Açıkçası bu kadar büyük haberi biz de beklemiyorduk. Aynı yıl bir avuç olan yeme-içme kültürü blog yazarları tanışmaya ve bir araya gelmeye başladık. Bu arada hazır fırsat siteleri yükselişteyken biz de (ben ve seri girişimci eski ortaklarım) arada “Yeme-İçme Fırsat Sitesi” yapalım dedik ve Harbifırsat.com‘ı kurduk. 6 ay sonra da elimizde patladı :) Yine de eğlenceliydi.

(2012)
Bol yurtdışı gezisi yaptığımız bir yıl oldu. Sitemizin kategorilerini, eski yazıları, adresleri ve geotagları (Google Maps) tekrar elden geçirdik. Mekanlardan bolca davet almaya başladık. Sitenin kategori yapısını geliştirdik. Harbiyiyorum ücretsiz iOS uygulamasını App Store’a gönderdik. Türkiye’de iOS uygulaması olan ilk blog Harbiyiyorum oldu.

(2013)
Akşam Gazetesi Lezzet Kaşifleri köşesine Erzurum yazılarımızla katkıda bulunduk. Posta Gazetesi’nden İnci Tulpar Yeme-İçme külliyatı olarak Harbiyiyorum’u önerdi. Bu yıl biraz daha fazla yazmaya başladık. Site tıklamamız ayda 100.000’i görünce ve Google + takipçimiz 80.000’i aşınca Harbiyiyorum Reklam, Tanıtım ve Sponsorluk Hizmetleri diye bir hizmet devreye soktuk. En nihayetinde Harbiyiyorum, yeme-içme ve gıda sektöründeki herkes için süper bir tanıtım mecrası oldu. Bu konuda çok güzel geri bildirimler almaya başladık.

Ayrıca bu yılın en büyük gelişmesi Google’ın bizimle iletişime geçmesiyle oldu ve Harbiyiyorum bir ilke daha imza attı. Google’ın Field Trip uygulaması için içerik sağlayıcı olarak seçildik. Bu şu demek: Google Glass ile ilk tanışacaklar bizim önerdiğimiz mekanları da görmeye başlayacaklar.

(2014)
Ahmet Örs 4 yıl aradan sonra Harbiyiyorum’u bir kez daha “En İyi Yemek Siteleri” arasında gösterdi.

Sitenin tasarımını ilk yapısından pek fazla uzaklaşmadan bir tık ileriye taşıdık. Mart ayında yenilenen tasarım Temmuz ayına kadar bu haliyle devam etti. Ancak izleyici sayısının artması ve yeni işbirlikleri ile birlikte sitemizi Türkiye’nin ilk bağımsız yeme-içme portalına dönüştürme yolunda tekrar tasarladık. Bu nedenle sitenin yapısını bir kez daha yeniledik. Daha hızlı bir sunucuya taşındık, kategorilerimizi genişlettik, yeni yazarlarla ilk denemelerimizi yaptık ve içeriği çeşitlendirdik.

Ayrıca Harbiyiyorum 5.yılını doldurduğu için Ekim ayında unutulmaz bir parti düzenledik! Sektörden birçok kişinin katıldığı parti gerçekten efsaneydi.

(2015)

Harbiyiyorum.com’un yeni tasarımıyla beraber ticari ürünlerinin de lansmanını yaptık. Harbiyiyorum Reklam ve Tanıtım Hizmetlerini daha kapsamlı bir şekilde devreye soktuk. Mekanist.net’ten Bahar Sevinç yine bu yıl aramıza katıldı. Çeşitli ebattaki kurumlar için farklı bütçelerde tanıtım paketleri oluşturduk. Bütün bir yıl boyunca çeşitli yeme-içme nişindeki markalara tanıtım desteği verdik. Geri dönüşleri ölçtük. Yazar kadromuzu genişlettik. Ancak bunun doğal bir halde olmasına özen gösterdik. Yazı çeşitliliğimizi artırdık. Türkiye’de benzeri olmayan içerik tipleri geliştirdik. Daha düzenli ve daha kuvvetli içerikler girdik. “Ne Nedir?” bölümümüz artık “Yemek Ansiklopedisi” olarak karşınızda. Ayrıca artık listelerimiz var; “En İyiler” ve “Diğer Listeler”  diye… Sosyal medya hesaplarımızı güçlendirdik.

Harbiyiyorum.com kurucusu Salih Seçkin Sevinç Hürriyet Lezzet Jürisi’ne seçildi. Ayrıca çeşitli gazetelerin hafta sonu eklerine yazılar yazmaya başladı. Kasım ayında yiyecek-içecek sektörünün önde gelen fuarı Sirha‘nın dijital basın sponsoru olduk. Fuarda minik bir standımız vardı ve bizi hep bilgisayarlarının başında tanıyanlarla yüz yüze tanışma fırsatımız oldu.

(2016)

Yılbaşında reklam hizmetlerimizi dışında yeni bir ürün olarak  “Gurme Ürün” satışları denemelerimizi amatörce yapmaya başladık. Keşfettiğimiz, tattığımız ve orjinal ürünleri bir dükkanda topladık. Olumlu dönüşler aldık. Aslında dijital yayıncı olarak kurumlara “Affiliate” şeklinde destek olmayı daha çok isterdik ama maalesef Türkiye’de bunun doğru uygulandığı bir model olmadığı için bizim için daha meşakkatli olan “Harbiyiyorum Dükkan“ı tercih etmek zorunda kaldık. Sonra bu projeyi de tedarikçi aç gözlüğü ve gıda e-ticaretinin net anlaşılmamış olduğunu düşünerek rafa kaldırdık. Ne de olsa sektörde en büyük olmaya aday Tazedirekt.com bile gitmişti. Aslında geçen yıl ve bu yılın yarısına kadar Harbiyiyorum.com için olası potansiyel bütün gelir getirici ürünleri ufak da olsa denedik. Böylece hepsi hakkında deneyim ve bilgi sahibi olduk. Ramazan ayında bizi ve içeriklerimizin başarısını çekemeyenler tarafından bir güzel güzel hacklendik! (DDos saldırısı) Sağolsunlar Ramazan listelerimizi epey kıskanmışlar.

En önemlisi yıl başında aylık 1.000.000 sayfa gösterimine ulaştık. Trafiğimiz de gün geçtikçe artıyor.

Ayrıca yine bu yıl HarbiYiyorum’un 5 yıllık macerası “Harbi Yiyorum – Türkiye’de Harbiden Nerede Ne Yenir? 1” ismi altında kitaba dönüştü. Kitabın lansmanını ve 7.yaşımızı da yine bu yıl bol yemeli içmeli eğlenceli bir parti ile Caddebostan Özgür Şef restoranında yaptık.

Aynı şekilde bu yıl ilk kez restoranlar için sosyal medya hesap yönetimi ve içerik oluşturma hizmetleri vermeye başladık. Bu da aslında Harbiyiyorum.com’un ilk başarılı ve sürdürülebilir “Monetize” modeli oldu.

Mobil uygulamamızı appstorelardan kaldırdık. Artık güncelleyemiyorduk. Enerjimizi websitemize yoğunlaştırmaya karar verdik.

(2017)

Harbiyiyorum için içerik çeşitlemesini zenginleştirdiğimiz bir yıl oldu. Bu yıl daha önce yapmadığımız kadar fazla seyahat yapmaya başladık. Hem yurtiçi, hem yurtdışı… New York, Norveç, Katar, Yunanistan, Kıbrıs… bu gezdiğimiz ülkelerden bazıları. Sitede özellikle New York’la ilgili epey içerik derledik. Instagram hesabımız bu yıl içerisinde oldukça kuvvetlendi. Bir kenarda bekleyen Gurmenetwork projemizi bir grup yeme içme meraklısı ile devreye soktuk. Ancak bu da kişisel hırslar ve egolar yüzünden fiyasko ile sonuçlandı.

Kaş Tava dondurma çekimimizle Kaş Tava Dondurma’yı parlattık. Kaş’ta tava dondurma yapan mekan sayısı bir iken on oldu.

Türkiye’deki Köftecileri derlemek için “Köfteci Dosyası” diye bir yazı dizisine de bu yıl başladık. 2017 yılında detaylı ne yapmışız merak ediyorsanız buradan buyrun.

(2018)

Yine bol seyahatli, bavulun asla kapanmadığı bir yıldı. New York’tan döner dönmez 6000 aboneli ama üstüne pek düşmediğimiz Youtube kanalımıza ağırlık verdik. Bir sürü yeni içerik formatlarının prodüksiyonlarını ilk kez bu yıl temelledik. “Salih Abiyle Market Market” Youtube serisi ilk kez bu yıl başladı mesela ve çok ilgi gördü. Çalışmalarımız meyvesini verdi. Youtube kanalımız yıl sonunda 60.000 aboneye ulaştı.

Enginarcı Sercan videomuz Instagram’da fenomen haline geldi. Amerika’da CNN ve Food Network videonun telifini ödeyip bizden haklarını aldılar. Enginarcı Sercan ve enginar soyma videosu böylece tüm dünyada fenomen oldu, izlendi.

Herhalde bu yıl gezdiğimiz ve seyahat ettiğimiz kadar daha önce hiç gezmemişizdir. Sadece bu yıl gezdiklerimizi yazıya dökmeye kalksak ömürlük içerik olur zaten.

(2019)

Seyahatler bu yıl da tam gaz devam etti. Japonya dönüşü, San Sebastian (Donestia), Portekiz, İskoçya, Tayland, Kamboçya, Vietnam, Azerbaycan, Sırbistan, Hollanda fazlası… Yılın özellike ilk 3 ayı son derece hareketliydi.

Salih Seçkin Sevinç, 2019 Ocak ayından itibaren aynı zamanda Odatv’de yemek ve lezzet ekseninden yazılar yazmaya başladı. (Yazıları her Pazar sabahı Odatv‘deki köşesinde yayınlanmaya devam ediyor. )

Detaylı Lisbon, Portekiz içeriklerini sitemize girdik. Yine bu yıl, efsane bir Balıkesir gezisi yaptık.

Harbi Yiyorum ilk kez kendi ismi ve formatı ile TV programı oldu. KRT ekranlarında 9 bölüm yayınlanan programda İstanbul’da semt semt gezerek “Nerede Ne Yenir?” in cevabını aradık. Toplam 110 restoran çekimi ile büyük bir İstanbul yeme-içme içeriği arşivledik. Videoları Youtube kanalımızdan izleyebilirsiniz. Yine bu yıl TV programı şerefine Kadıköy Moda’daki dükkan ofisimizde sokağa taşan bir lansman partisi düzenledik.

(2020)

Pandemi yılı. Mart ayına kadar her şey normal sürecinde gidiyordu. Sonra mekanlar kapatıldı. Restoran yazıları yazmak da anlamsız hale geldi. Biz de herkes gibi kendimizi yemek tariflerine verdik. Harbiyiyorum.com’da daha fazla içerik yapmaya başladık.

Berlin, Almanya’ya gittik. Ocak ayında Kaen Sushi’de Hendrick’s ile güzel bir sushi/gin eşleştirme etkinliği tertipledik. Çok katılım oldu. Ama mekanlar kapanınca devamı gelmedi tabii.

Yılın ikinci yarısında Gurmenetwork’ün ilk başta ortaya çıkış eksenini değiştirerek bir kez daha hayata geçirdik.

Youtube abone sayımız 110.000’e ulaştı. Instagram takipçi sayımız 450 bin’i geçti. Harbiyiyorum.com aylık ziyaretçi sayısı yüzbinleri geçti, sayfa görüntülenme sayıları 4 milyona ulaştı. Harbiyiyorum.com’da içerik sayımız 2000’i aştı. Aramıza yeni yazarlar katıldı. Kader Eray Kılıç ile yollarımızı birleştirdi. Satış ve network gücümüz çarpı on oldu. Sektör duayeni Eray Kılıç ile muhtelif projelerde işbirliği yapmaya başladık.

Harbiyiyorum kelimenin tam anlamıyla bir “Yemek Medyası” na dönüştü.

Aralık ayında Harbiyiyorum Dükkan projesini test amaçlı tekrar başlattık. Bu üçüncü oluyor. Bakalım bu kez Türkiye buna hazır mı? Göreceğiz…

Pandemiye rağmen bizim için verimli bir yıl oldu.

İşte 2020 de böyle geçti. Bakalım 2021’de Harbiyiyorum macerası nasıl devam edecek?

(2021)

Harbiyiyorum Dükkanı yine kapattık. Üstelik bu kez tam da pazar yeri açmışken ve daha doğru modellemişken. Para da kazanıyordu üstelik ama bu operasyonun altından kalkamayacağımızı ve kuvvetli yatırım gerektirdiğini düşündük. Açıkçası bir kez daha tedarikçi açgözlülüğü ve detayda boğulduğumuz için de bu kararı aldık. Yaptığımız minik yatırım yine çöp oldu.

Pandemi çok zorladığı için restoranlara sunduğumuz sosyal medya hizmetleri de sekteye uğradı. Her şeye rağmen Eray Kılıç ile içerik üreterek restoranlara kendi mecralarımızda proje ve destek sunmaya devam ettik.

İlk olarak KRT TV’ye 2019 yılında yaptığımız ve tüm yeme-içme Youtuberlarına ve televizyoncularına örnek olan bir günde bir semtte ne var ne yoksa yeme formatımız olan “1 Günde Şu Semtte Nerede Ne Yenir?” i bu kez tamamen kendi prodüksiyonumuz ile Youtube için bir kez daha ele aldık. “Nerede Ne Yenir?“e bu kez Kartal, Elazığ, New York, Cunda ve Güngören’i de içeren 8 bölüm daha eklendi. (Harbiyiyorum – Nerede Ne Yenir. 2.Sezon’u buradan izleyebilirsiniz.)

(2022)

Restoranlar tekrar start verince yine bol lezzetli, bol keşfetli bir yıl daha başladı. 2022 yılının yaklaşık 6 ayı yurtdışındaydık. Amerika Birşelik Devletleri’nde yeme-içme üzerine araştırmalar yaptık. Birçok restoran gezdik. İçerikler yaptık. Bu yıl içerisinde 2020 yılında yazmaya başladığımız “Türkiye Gastronomi Manifesto”su kitabımıza da son şekillerini verdik. Eray Kılıç ile reklam mecralarımızı en baştan modelledik ve bunu potansiyel müşterilerimize sunduk. Yurtdışında da danışmanlık ve hizmet verdiğimiz müşterilerimiz olmaya başladı.

(2023)

İlk kez bu yıl Türkiye genelinde ulaşabildiğimiz ya da bize ulaşan tüm restoranlara Harbiyiyorum.com’un kalıcı erişimini ve gücünü açtık. Restoranlar hakkında objektif yorumlar içeren “Türkiye Restoran Rehberi” uzun yıllar restoranlara hizmet vermeye devam edecek nitelikli bir kaynak olacak ve inanıyoruz ki ilerleyen yıllarda bütün restoranlar bu rehberde yer almaya can atacaklar.

Bu yıl da yazar kadromuzu geliştirdik. Eski yazılarımızı güncelledik ve içeriklerimizi elden geçirdik. İş yapış ve para kazanma modellerimizi revize ettik. Restoranlara verdiğimiz sosyal medya hizmetimizi devre dışı bıraktık. Çünkü son iki yılda özellikle Instagram üzerinden ilerleyen sosyal medya yönetimi başka bir sürece evrildi. Bunun nedenlerini detaylı bir biçimde Medium üzerinde anlattık.

Bu arada aylık web sitesi ziyaretçi sayımız 4 milyona yükseldi.

Bakalım 2024 yılında bizi neler bekliyor?

E-mail adresimiz: [email protected] / harbiyiyorum(at)gmail.com

Sağlık ve afiyet ile;
Salih Seçkin Sevinç
Harbiyiyorum.com Kurucusu ve Yazarı

Salih Seçkin Sevinç ve Bahar Sevinç, Mayıs 2016

İletişim Bilgilerimiz;

Adres: Lütfen e-mail ile isteyiniz.
E-mail: [email protected] / [email protected]

.:Harbiyiyorum’a Bugüne Kadar Katkıda Bulunanlar:.

• Mehmet Ali Altıparmak
  • Serdar Gencer
  • Mehmet Yalçın Parmaksız
  • Eray Kılıç
  • Özer Kırçak

12 thoughts on “Harbiyiyorum Almanak

• gülşen

ben ankaradan bugün istanbula geçeceğim ama 10 numara kokreç uykuluk için verdiğiniz numaraya kimse cevap vermiyor. kapandı mı bilginiz var mı ya da anadolu yakasında önerebileceğiniz bi yer ?

• admin

Merhabalar,

Telefon numarasını test ettik. Bize cevap verdiler. Aynı yerdeler. Bir problem yok. Öğleden sonra aramayı deneyin.

İyi seyahatler,

• Hakan burak

Gül Büryan icin google dan bakinca cikan telefonu aradiginizda ev cikiyor. Ancak iceriye girince cikan telefondan ulasiyorsunuz..kisaca akilli telefon ile bakinca cikan ilk cikan telefon yanlis…

• Ümit KESİMCİ

Merhabalar, Burak Bulut’ un kursiyerlerinden biriyim, yemek konusuna ben de çok meraklıyım, hem yapmayı hem de farklı yerlerde, farklı lezzetler denemeyi çok seviyorum, sitenizle bugün tanıştım, iphone uygulamanız güzel ama, bende Android var, ne olacak şimdi :)

Başarılar…

• admin

Vallahi Android de yapacağız inşallah. Kıymetli yorumlar için çok teşekkürler :) Sevgiler.

• genelde izin almadan ve kaynak göstermeden başkalarına ait görseli kullanır mısınız?

türkiye gazozları yazınızdaki (ece kübra başçı) manşet fotoğrafı bana ait, izin istemeyi bırakıyorum, kaynak dahi gösterilmemiş.

böyle bir oluşumum böyle bir davranış içinde bulunması şaşkınlık verici.

bu mesajı burada yayınlamanızı bekliyorum.

Yanıtla
    • kendi arşivimizden bir tanesi ile değiştirdik. stajerimiz ece hanım bir hata sonucu sizin görselinizi kullanmış. Türkiye’nin gazoz kültürüne katkınız için teşekkür ederiz.

• Leyla

Harikaa.. Çok güzel bir site emeklerinize değmiş tebrik ediyorumm ^^

Yanıtla
  • Geri bildirim: Harbiyiyorum.com 8 Yaşında ve Hala Yediklerimizi Sindiremiyoruz! - | Harbi Yiyorum