Kars’ta Sinir Paça Çorbası Nerede Yenir? Serhat Lokantası, Kars

Siz Kars gastronomisini kazdan ibaret sandınız ama o iş öyle değil maalesef. Kars’ta bir de bir “Serhat Lokantası” var ki bir paça çorbası sunuyor, üf! Türkiye’de unutulmaz çorbalar listenize tartışmasız en üst sıralardan girer. Tabii listenize girebilmesi için öncelikle paça (sakatat) ile aranız iyi olmalı. 

Yaz akşamları serin, kışları ise akıl dondurucu soğuklukta olan Kars’ın Serhat Lokantası’na ulaştıysanız eğer, bilmelisiniz ki daha önce içmediğiniz yoğunlukta, görüntüsünün aksine şeker gibi ağzınızda eriyecek kolajen deposu bir çorbaya ilk kez merhaba diyeceksiniz. Ayrıca bilmelisiniz ki bu çorbayı içtikten sonra dışarıda uzun bir süre soğuktan etkilenmeyeceksiniz. 

Yavuz Dizdar’ın, Canan Karatay’ın yeseler on puan verecekleri bu çorbanın sırrı elbette paçanın tırnaklı, tendonlu Allah ne verdiyse tencereye atılıp, çok uzun saatler boyunca büyük fırın kuzine üzerinde, etlerinin tüm enzimleri sakız gibi lif lif çözülene kadar pişmesi… Bütün protein enzimleri parçalanıp suya geçince, doğal olarak ortaya Türkiye’nin en orijinal yemeklerinden biri çıkıyor.

Hanımlar beyler! 

Huzurlarınızda: Serhat Lokantası Paçası!

Peki sonuç? 

Sonuç süreçler lokantada yaşandıkça ve paylaştıkça ilginçleşmeye başlıyor.

Daha önce yediğiniz paçalara benzemediğini görür görmez anlıyorsunuz ama önünüze gelen tabaktaki saydam, kemik gibi görünen jölemsi maddelerden korkmamayı öğrenmeniz lazım! Fazla düşünmeden hemen elinize bir tanesini alıp, şeker gibi “Cuk Cuk!” emmeye başlayın. Ağzınızda eridiğini ve korkulacak bir şey olmadığını görünce, anlayınca (ve emince) iyice şaşıracaksınız hatta. 

Evet! Olağanüstü bir lezzet olduğunu anladığınıza göre şimdi suyuna kaşık bandırmaya başlayabilirsiniz.

Suyunu da içtiniz mi? Bravo! Ne oldu şimdi? Ağzınız zamk gibi oldu değil mi? Hah, işte tam da olması gereken etki de bu zaten. Eğer ağzınız da yapış yapış olduysa bilin ki siz şu anda biraz daha genç, biraz daha güçlü ve Kars soğuklarına karşı daha dayanıklı birisiniz. 

Hatta ve hatta belki biraz daha Karslısınız.

Serhat Lokantası, Kars’ın ve Kars insanının soğukla başa çıkmasını, dirayetli ve güçlü olmasını işaret eden, çetin şartlarda yaşayan o insanların arkalarında yatan beslenmeyi anlamanızı sağlayacak en önemli esnaf lokantalarından biri.

Sahibi Ali Dayı, biraz sert görünümlüdür ama bir iki sohbet etmeye çalışırsanız karakterini ve ustalığını da çözeceğinize eminiz. Ondan mercimek çorbası istemeyin (ki o da var), sizi çocuk yerine koyar. Ondan sinirli ayak paça isteyin ki sizi adam yerine koysun! Zaten mekanın alamet-i farikası da bu mübarek paça işte. 

Şimdi efendim, biz çorba diyoruz ama bir kez daha düşününce bu mukavvi yemek bir çorbanın oldukça ötesinde! Kesinlikle ayrı bir kategoride değerlendirilmeli. Giderseniz ve severseniz bir tabak da bizim için yiyin lütfen. Yeriniz kalırsa üstüne de bir tane sütlaç söyleyin.

Mis!

Serhat Lokantası Cumartesi hariç her gece 21:00’dan sonra açık. Gittiğiniz zaman fırın işlevi gören odun sobasına da göz gezdirmeyi unutmayın.

Kabul ederlerse bizim selamımızı da iletin lütfen.

Esselatü vesselam.

Serhat Lokantası
Adres: Merkez, Bahri Dağdaç Cd., 36000 Kars Merkez/Kars
Tel: 0536 794 43 84

*Yayına giren videolarımızdan haberdar olmak için Harbi Yiyorum Youtube kanalımıza abone olmayı unutmayın!

Salih Seckin Sevinc

Harbiyiyorum.com kurucusu. 2009'dan beri yeme-içme üzerine keşifler yapıyor. Araştırıyor, yiyor, içiyor ve yazıyor. 2018- "Ölüm Yolcusu Abdülüver'in Tuhaf Seyahatleri" 2016 - "Harbi Yiyorum - Türkiye'de Harbiden Nerede Ne Yenir?" 2015 - "Her Şeyin Başı Blog" 2014 - "Social Media for Real" 2012 - "Pazarlama İletişiminde Sosyal Medya" kitaplarının yazarı. ODA TV "Lezzet Peşinde" köşe yazarı, Eylül 2019'dan bu yana Kültür TV'de "Harbi Yiyorum" programını hazırlıyor ve sunuyor.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir