Altındağ’da En İyi Et Döner Nerede Yenir, Kebapçı Canbolat, Altındağ, Ankara

Ankara döneri diye bir gerçek var ve Ankara kesinlikle ülkemizin et döner başkenti. Çocukluğumdan bu yana başkentte nerede döner yesem hep çok lezzetli bulurum. Uzun yıllar Atatürk Orman Çiftliği’nde ekmek arası et döner yedim ve yemelere doyamadım. Hala da doyamam. Fakat bugün Ankara’da bir başka döner ustası ile Ankara’nın döner başkenti olmasını perçinliyoruz. İsmi: Kebapçı Canbolat. Dört dörtlük bir döner büfesi. Çok başarılı ve örnek bir dönere sahip. 

Kebapçı Canbolat tam bir aile işletmesi… Kapının önünde dört tane masası var. Döner tekeri kapıya yakın bir yerde duruyor. Ateşin başındaki ustamız (ismini öğrenemedim) inanılmaz güler yüzlü. Girişte sizi “Mini Merhabalar” ismini taktığımız küçük ekmek lokmaları içerisinde et dönerle karşılıyorlar, eğer bir kadınsanız size toka bile hediye ediyorlar. Şaka gibi değil mi? Lakin şaka değil! Gerçek bunlar. İşte tüm bunlar zaten sizi Canbolat ailesinden biri gibi hissettiriyor. O mekanın bir parçası yapıyor.

Gelelim dönere… Döner dana eti. Dana but ve tekerin tepesinde kuzu kuyruk yağı var. Böyle kesilince parça parça düşen dönerlerden hani. Bizim de en sevdiğimiz döner modeli işte. Bu bağlamda Kastamonu döneriyle de benzeşiyor. Yani saatlerce kes kes düşmeyen yaprak kesim dönerlerden değil. Ayrıca etini yediğiniz anda ağzınızda böyle buram buram et kokusu bırakır ya, tam da öyle. Yani o tatlı et/yağ kokusu saatlerce bilinçaltınıza iyi bir et döner yediğinizi size hatırlatmaya devam ediyor. (Muhtemelen bunu da yapan kuzunun yağı)

Közde Et Döner – Kebapçı Canbolat

Gelelim ateşe… Ateş odun ateşi. Yani gazdı, cazdı, karışıktı üflemiyor dönen ete. Zaten kapıda “Közde Et Döner” ibaresi var. Tam olarak da yapılan ve sunulan da bu işte. Sabahattin Usta’nın kızı Büşra bile işin başında. O da döner etini kesiyor, açıyor, hazırlıyor, şişe diziyor, masalara servis yapıyor. Babası Sabahattin Canbolat’tan el almış, tüm süreçlere hakim. Normalde görmeye alışık olmadığımız ustalıklarda kadınları işin başında görünce, biz de daha bir mutlu oluyoruz tabii. 

Kebapçı Canbolat’ın kuruluş yılı 1981. Biz bu yazıyı kaleme alırken o yıldan bu yıla tam 40 yıl geçtiğini idrak ediyoruz. Maşallah gerçekten.

Peki burada ne mi yedik? Valla biz Ankara’ya gelince ‘gobit’ denen şu yumuşacık şahane pidelere meftunuz. İşte o gobitlerin içinde Ankara döneri yemek gibisi yok. İlla dönerin lezzetini tam olarak alayım diyorsanız, bir tane de tabakta porsiyon söyleyin deriz. Gobitin içine de az nevale… Bitti, gitti.

Kebapçı Canbolat’ta döner servisi 11:00’de başlıyor ve 15:00’de bitiyor. Hiç süphesiz burası Türkiye’deki en iyi döner büfelerinden biri. 

Daha fazlasını gidip yaşayıp görmeniz gerekiyor. 

İşini düzgün ve layıkıyla yapan, içinde öncelikle insan sevgisi barındıran tüm ustalarımıza, onların yetiştirdiği insanlara ve dahi güzel esnafa selam olsun.

Kebapçı Canbolat, Altındağ, Ankara

Kebapçı Canbolat
Aydınlıkevler, Şht. Ömer Halisdemir Blv No:110, 06130 Altındağ/Ankara
Tel: +903123168941

Salih Seckin Sevinc

Harbiyiyorum.com kurucusu. 2009'dan beri yeme-içme üzerine keşifler yapıyor. Araştırıyor, yiyor, içiyor ve yazıyor. 2018- "Ölüm Yolcusu Abdülüver'in Tuhaf Seyahatleri" 2016 - "Harbi Yiyorum - Türkiye'de Harbiden Nerede Ne Yenir?" 2015 - "Her Şeyin Başı Blog" 2014 - "Social Media for Real" 2012 - "Pazarlama İletişiminde Sosyal Medya" kitaplarının yazarı. ODA TV "Lezzet Peşinde" köşe yazarı, Eylül 2019'dan bu yana Kültür TV'de "Harbi Yiyorum" programını hazırlıyor ve sunuyor.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir