Harbi Yiyorum’un 2019 Yılında Keşfettiği En İyi 7 Mekan

Büyük bir klişe ile yazıya başlamak istiyorum. Evet, acısıyla tatlısıyla 2019 yılını geride bırakıyoruz. Harbi Yiyorum olarak acı ve tatlı kavramları bizim için oldukça önemli, o yüzden bu klişe cümle olmazsa olmazdı. Şimdi gelelim asıl konuya.

2019 yılı, yeni yerler ve lezzetler keşfetme konusunda bizim için oldukça verimli geçti. Bu yüzden de yıl bitmeden “Harbi Yiyorum’un 2019 Yılında Keşfettiği En İyi 7 Mekan” listesi hazırlamak istedik.

Şimdiden afiyet olsun. Keyifli okumalar.

1 – Kavurmacı Goze, Eminönü

Bir aile işletmesi olan Kavurmacı Goze, büyük bakır tencerede uzun saatler boyunca pişen pamuk gibi kavurmasıyla meşhur. Yanına da yine bakır tencerelerde pişen pirinç ve bulgur pilavı seçenekleri mevcut.

Müdavimi o kadar çok ki koca kazanlar öğlen 2 oldu mu dibini görüyor. O yüzden bilenler acele eder, 2’yi geçirmezler. Biz de bilgisini vermiş olalım.

Adres: 5/B, Hobyar Mahallesi Fındıkçı Remzi Sokak Zaman Hanı, 34112 İstanbul
Tel: 0532 507 80 38

Kavurmacı Goze

2 – Hor Hor Dürümcüsü, Aksaray

Aksaray aslında dürümcü alternatifinin çok olduğu bir belde. Ancak biz Hor Hor Dürümcüsü’nün dürümlerini çok beğendik. Adana – Urfa çeşitlerini ister lavaş ister tırnak pide alternatifleriyle sipariş verebilirsiniz. Ufak ama lezzeti büyük bir mekan.

Bu arada bizden uyarması dürümlerin içine koydukları samandağ biberi oldukça acı!!! Ayrı bir lezzet katıyor ama rahatsızlığı olanların dikkatli olmalarında fayda var.

Adres: İskender Paşa Mahallesi, Aksaray Mahallesi, Horhor Caddesi, Tatsa Firin Yani No:45, 34080 Fatih/İstanbul
Tel: (0212) 531 68 40

Hor Hor Dürümcüsü

3 – Sosisçi Faruk, Sahrayıcedit

Sosisçi Faruk, kaliteli, halk işi sosisli yapan bir büfe. Gittiğinizde bir dükkan aramayın, bakkalın ön kısmı sosisli tezgahı yapılmış ama afişlerden yerini anlayabiliyorsunuz hemen. Sosisi marketlerde satılan nişasta sosisi değil %100 dana etinden yapılan bir sosis. Hardalı kesinlikle market hardalı değil gerçekten özel bir hardal. Yanında verdiği ayran Özer Hisar ayranı. Lezzetine zaten diyecek yok. Eh daha ne olsun.

Adres: Sahrayı Cedit, Cebesoy Sk. No:29/A, 34734 Kadıköy/İstanbul
Tel: (0216) 359 41 67

turşulu soslu dana sosisli sandviç
Sosisçi Faruk

4 – Aynen Dürüm, Kapalıçarşı

Kapalıçarşı’da açık hava dolar borsacılarının hemen yanında ciğer kavurma yapan Aynen Dürüm, özellikle açık büfe nevale masasıyla cüzdan dostu bir mekan.

Ciğer kavurma yapan nadir mekanlardan biri olan Aynen Dürüm’ü keşfettiğimiz için çok mutluyuz. Bu arada yine uyaralım, gittiğinizde sıra beklemek durumunda kalabilirsiniz, ama bekleyin!!! Tavsiyemizdir.

Adres: Beyazıt, Muhafazacılar Sk. No:33, 34126 Fatih/İstanbul
Tel: (0212) 527 47 28

Kapalıçarşı’nın En Harbi Lezzet Mekanları Aynen Dürüm
Aynen Dürüm

5 – Silifke Süt Mamülleri, Fındıkzade

50 yıllık bir işletme olan Silifke Süt Mamülleri sütü, manda kaymağı, yoğurdu, açık tava yoğurdu, manda yoğurdu, karışık yoğurdu, yayık tereyağı ve ayranıyla hep aynı kaliteyi koruyan bir mekan. Harbi yoğurt ve kaymak bulmakta zorlandığımız bu çağda, bu mekan güveni boşa çıkarmayan nadir mekanlardan. Yolu düşenlerin en azından bir uğrayıp ayran içmelerini tavsiye ederiz.

Adres: Cerrahpaşa, Hekimoğlu Alipaşa Cd, 34098 Fatih/İstanbul

Silifke Süt Mamülleri

6 – Midyeci Yasin, Kadıköy

Midye hassas bir konu. Taş, kum ve cıvasız güvenilir midyeci bulmak zor. Bunların yanı sıra lezzetlisini de bulmak iyicene zor. Midyeci Yasin tam da bu ihtiyacı karşılayan bir atılım yaptı. Sağlık Bakanlığı onaylı (bakın bu gerçekten önemli) 7-8 çeşit midyesiyle Kadıköy’ün midyecisi ünvanını kazanmayı başardı. Yazıyı Yasin’in sözleriyle bitirelim.

“Taş yok, kum yok, çamur yok, ağır metal yok, cıva yok sadece lezzet var!”

Adres: Caferağa, Moda Cd. No: 22, 34710 Kadıköy/İstanbul
Tel: 02163387716

Midyeci Yasin

7 – Özenal Kuzu Söğüş, Bursa

Bursa mutfağının İskender Kebap’tan ibaret olmadığını kanıtlayacak bir mekanı listemize aldık. Özenal Kuzu Söğüş. İzmir söğüşü değil, lavaş yok, porsiyon halinde sunuyorlar. Yanına biber, domates, soğan. Bir de tazecik dilim ekmek. Söğüş kuzu kelle için Bursa’da doğru adres.

Adres: Ahmetpaşa Mahallesi, Nedim Sk. No:10, 16050 Osmangazi/Bursa
Tel: (0224) 250 57 72

Bursa'da En İyi Kuzu Kelle Söğüş Nerede Yenir?
Özenal Kuzu Söğüş

(Lezzet ve mekan keşifleri için Harbiyiyorum YouTube Kanalımızı takip etmeyi unutmayın!)

Harbi Yiyorum’un 2019 Yılında Keşfettiği En İyi 7 Mekan” için bir yorum

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir